La psicologia del color analitza com ens comportem davant de diferents colors i quines emocions ens provoquen. Tot i que hi ha aspectes subjectius dintre d’aquesta psicologia, i que poden haver diferents interpretacions segons la cultura, hi ha molts aspectes que podem aplicar a la nostra societat.
Els colors que ens envolten influencien el nostre estat mental fins i tot el nostre comportament i les nostres decisions. De fet l’influencia del cromatisme es fa servir per obtenir benefici econòmic, i és que hi ha empreses que estudien a fons sobre aquest tema per tal de crear el seu logotip o imatge de marca i que provoqui certes emocions al consumidor.
Al màrqueting és a l’àrea on s’aplica més la psicologia del color. És normal pensar que les decisions que prenem a l’hora de comprar es basen a un anàlisi racional, però en la majoria dels casos són les nostres emocions les que decideixen.
Cada color ens estimula d’una manera o d’altre, sabies que el vermell provoca gana? És per això que marques com McDonald’s, Telepizza o KFC, fan servir aquest color pel seu logotip i els seus establiments.
El color vermell també ens transmet passió, força, perill, vitalitat, agressivitat.
El color taronja s’associa a la diversió, creativitat, eufòria i positivitat.
El color groc ens transmet energia, bon humor, poder, abundància i sovint és relaciona amb la felicitat. Tot i així és un color que pot acabar irritant a una persona ja que no acostumem a veure’l en grans superfícies.
El blau, color del cel i de l’aigua, representa la tranquil·litat, frescor, intel·ligència. Al màrqueting s’utilitza per transmetre confiança, puresa i elegància.
El verd és el color que representa la joventut, l’esperança i la natura. És un color que reconforta i aporta benestar.
El color violeta s’associa al misteri, l’espiritualitat i la imaginació.
El rosa és el color de la timidesa, la tranquil·litat i també desprèn feminitat.
El color blanc ens transmet Pau, virtut, innocència, puresa.
El color negre ens aporta misteri, elegància, sobrietat, tot i que també és un color que s’associa a la destrucció i a la negativitat.
Encara no tens el logotip de la teva empresa i necessites un expert en cromatisme i en comunicació gràfica? Al nostre Estudi Gràfic podem ajudar-te, contacta’ns.